Яка різниця між 2D і 3D графікою? Які переваги дає застосування 3D анімації? Коли треба зупинитися на 2D? Який стиль потрібен саме для вашого ролика?
Ви, напевно, уже чули, що 2021 рік став роком 3D. Безумовно, об’ємне зображення заслуговує бути одним із головних трендів, бо реалістичні 3D-форми в поєднанні з рухом приваблюють увагу більше за класичну 2D анімацію.
Однак вибір стилю залежить конкретно від вашого завдання.
Давайте спочатку розберемося,
Чим відрізняється 3D від 2D графіки?
2D — це двовимірна графіка. Зображення в ній рухаються у двох вимірах: ширина і висота (X, Y). 2D ще називають плоским зображенням.
ЗD — це тривимірна графіка. У ній об’єкти формуються в трьох вимірах (X, Y, Z). Тобто до ширини і висоти додається ще глибина. Ця графіка дає можливість прокрутити об’єкт навколо своєї осі або здійснити обліт камерою навколо об’єкта. 3D називають об’ємним зображенням.
Простіше кажучи, 2D створює зображення двовимірне, а 3D — тривимірне.
3D дає змогу оцінити розміри об’єкту і відстань до нього завдяки здатності нашого зору сприймати перспективу.
У 2D для реалістичного сприйняття картинки включається наш мозок: очі зчитують плоске зображення, а мозок домальовує відображення в тривимірному форматі. Тому ми здатні оцінити, який із предметів на екрані або фотографії далі, який ближче, який розташований під кутом до глядача, оцінити ракурси.
2D vs 3D. Переваги та недоліки
Ціна, терміни виробництва
Створення тривимірної графіки — доволі трудомісткий процес. Тому 3D ролик коштуватиме дорожче й часу на його виробництво піде більше.
Ціна на 2D ролик буде менша і втілиться швидше.
Сприйняття
У 2D для створення ілюзії простору й розміщення об’єктів використовують принципи перспективи (віддалені об’єкти менші за ті, що розташовані ближче до нас; тіні; лінії, що сходяться до горизонту.
У 3D потрібно менше даних для співвідношення розмірів об’єктів, і глядач відразу вловлює їхні реальні розміри й розташування в просторі.
Інформативність
Якщо в ролику ви плануєте використовувати багато тексту, краще зупинитися на 2D рішенні. Текст краще читається в плоскій картинці.
Якщо ж головне завдання відео — показати складний об’єкт, він краще виглядатиме в 3D режимі. Нагромадження графіки тут сприймається, як зрозуміла геометрична фігура. Наприклад, складні хімічні сполучення чи техніку з багатьма дрібними деталями, краще показати у 3D.
У 2D не варто використовувати складні геометричні конструкції, вони будуть важко читатися.
Втілення
3D графіка має багато обмежень і вимог щодо побудови сцени. Цей тип графіки вимагає більшого професіоналізму (підбір сцени, створення тривимірних об’єктів, текстур, установка камер, світла, рух у сцені та ін.).
2D графіка простіша у виготовленні й може показати більше типів сцен. Тут уже розроблені мільйони спецефектів і графічних схем, які можна використовувати. Це значно спрощує і прискорює процес створення графіки.
Унікальність
3D дає можливість створювати нове. Тут ще немає відпрацьованих схем, мало стандартних ефектів, як у 2D.
Який стиль потрібен для вашого ролика?
Це питання часто виникає на початку спілкування з продакшн-студією. Адже від цього залежить вартість ролика й терміни виконання, але найголовніше — те, чи вразить він глядача, чи виконає своє основне завдання?
Якщо в ролику йдеться про технологію чи об’єкти, які неможливо зняти, але хочеться максимально реалістично їх відтворити, зупиніться на 3D. Наприклад, вам потрібно показати модель літака, який поки існує тільки в кресленнях. Чи зацікавити інвесторів вкласти гроші в нерухомість, яку плануєте збудувати.
Якось Диваки продакшн готували ролик про унікальну систему зберігання енергії для дому від компанії Serenis. Ролик демонстрували на виставці Key Energy (Ріміні, Італія). І на той час наші Замовники могли надати нам лише креслення та зображення системи. Тому зображаючи сам продукт, ми застосували 3D графіку. У перший же день презентації Засновники компанії отримали замовлень більше, ніж планували отримати за весь час виставки.
Якщо ви хочете використовувати в ролику гумор, жарти, гротеск або просто розказати історію, пропонуємо зупинитися на 2D та анімації. 2D персонажі можуть емоційно передати історію. А 2D анімація занурить глядача в мультиплікаційний світ, знайомий нам із дитинства.
Щоби проінформувати людей про щось — роботу порталу, майбутній захід, про подробиці вашої рекламної акції чи звіт із багатьма графіками та схемами, краще використовувати інфографіку із застосуванням 2D графіки.
2D також добре працює у відеоекспленерах. Тут можна застосовувати й персонажну анімацію, і відеоінфографіку.
Популярним рішенням стає об’єднання 3D-об’єктів із фотографіями, ілюстраціями і 2D-дизайном.
Який вид графіки застосувати у вашому ролику, ми можемо обговорити разом, з огляду на його завдання, продукт чи послугу, про які розповідатимемо, та ефект, який він має справити на глядача.
Будемо раді втілити Ваш проєкт.