—  Дякуємо. Ролик вийшов хороший. Тільки не радує….

— Я не знаю, що я точно хочу ще, але це точно не те, що я хочу.

— Дякуємо. Нарешті, все подобається. Ми покажемо ролик нашим колегам — можливо, у них виникнуть зауваження.

— Ми переписали концепцію проєкту. Тепер цей ролик має бути спрямований на старшу аудиторію. Давайте швиденько переробимо всі молодіжні фішки на прийнятні для аудиторії 45+.

— У неділю ми вам надіслали правки. Невже до понеділка було важко їх внести?

Ви, напевно, не раз чули багато кумедних історій про роботу з правками. Як правило, усі вони зводяться до того, що клієнти відмовляються приймати креативні ідеї і просять внести в ролик абсолютно непотрібні, на думку виконавця, правки.

Найсумніше, коли етап правок затягується надто довго і перетворюється на патову ситуацію: замовник не знає, що йому не подобається, а виконавець не розуміє, які корективи вносити.

Що ж робити? Як завершити роботу над відео й не збожеволіти?

ПОРАДИ ЗАМОВНИКУ

1. Довіряйте

Працівники продакшн-студії — це фахівці, яких ви обрали, бо довіряєте їхнім знанням та досвіду.
Замість давати конкретні вказівки, як робити ролик, краще описати глобальне завдання, яке це відео має вирішити.

По-перше, так ви не робите роботу, за яку платите.

По-друге, так виконавцям буде цікавіше працювати.

2. Структуруйте інформацію 

Не надсилайте правки голосовими або короткими повідомленнями в чат. Краще внести всі правки в окремий документ.

“Диваки продакшн” розробила окремий файл під назвою «Таблиця правок». У ньому — найнеобхідніші елементи, які допомагають швидше розібратися, чого хоче клієнт.

Ось як потрібно працювати з цією таблицею:

3. Вносьте правки поетапно

Робота над роликом має кілька етапів: препродакшн, продакшн, постпродакшн. На кожному з них ви можете вносити правки.

Якщо ви не погодите питання з цільовою аудиторією на препродакшні, повертатися до нього на етапі завершення ролика вже немає сенсу. Бо, насправді, тоді треба вертатися до першого етапу, переписуючи сценарій, перемальовуючи персонажів та стиль графіки. Фактично не переробляти, а робити новий ролик.

Будьте готові до додаткових витрат, якщо правок виявиться більше, ніж ви думали спочатку і вони будуть суперечити погодженій концепції чи сценарію.

4. Давайте фідбек

Особливо, якщо робота затягнулася й пішла не так, як хотілося б.

Важливо, коментуючи будь-який з етапів роботи над роликом, виявляти повагу до виконавців. Навіть найпростіші та обґрунтовані виправлення можуть сильно поранити творця, якщо їх дають у грубій формі.

І навпаки: найдивакуватіші пропозиції будуть розглянуті, враховані та взяті в роботу, якщо їх запропонували в доброму тоні.

ПОРАДИ ВИКОНАВЦЮ

1. Домовляйтесь про все на старті

Чим більше вимог та обмежень зберете на початку, тим менше правок буде наприкінці.

Важливо не лише зафіксувати умови роботи документально, а і проговорити їх наживо, щоби переконатися, що клієнт вас почув.

У важкі моменти можна буде повернутися до цієї розмови й нагадати, про що ви домовлялися.

2. Встановлюйте кількість можливих правок

Два кола правок до ролика — оптимально. Для перестраховки, у Договорах на виготовлення відео прописують три таких кола.

Якщо правок виявиться більше або вони суперечитимуть попереднім, варто обговорити, скільки коштуватимуть такі ітерації. Краще виставити ціну за годину додаткової роботи фахівця, який вноситиме додаткові правки (сценариста, дизайнера, режисера монтажу).

3. Вказуйте дедлайн для правок

Як показує досвід, часто замовники висувають правки довше, ніж робиться сам ролик. Саме тому варто домовитися на старті про час, відвений на коментарі щодо покращення ролика, і зафіксувати це в Договорі.

4. Поверніться до старту

Це допомагає, коли ви вже заплуталися і здається, що виправлень занадто багато.

Можна попросити замовника показати приклад того, що йому подобається. І вже на цьому референсі улагодити все концептуально.

До речі, цього можна уникнути, коли ви збираєте дані про завдання (заповнюєте Бриф). Ще на цьому етапі варто попросити приклади відео, які подобаються клієнту.

Як показує досвід, коли обидві сторони дотримуються цих простих правил щодо обговорення проєкту і внесення правок до нього, працювати над відео стає легше й результат усім подобається.

Вам також буде цікаво