Продовжуємо розшифровувати терміни, які Ви постійно чуєте від фахівців продакшн-студій.
Сьогодні поговоримо про час і як його називають при виробництві відеороликів. Один із найбільш уживаніших термінів – Хронометраж. Його часто вживають, коли треба порахувати вартість ролика.
Що таке хронометраж?
Хронометраж – це тривалість відео. Цей термін часто вживають працівники телебачення, продакшн студій та кіноіндустрії.
Часто Замовник висуває вимогу: “ролик повинен бути рівно 30 секунд”. Це означає, що хронометраж ролика – 30 секунд.
Наступного разу перед переглядом будь-якого фільму почитайте анотацію до нього. Там обов’язково буде вказана його тривалість. Наприклад, “Тривалість: 90 хв”, “Хронометраж: 90 хв”.
Увага! Не плутайте хронометраж із терміном таймкод, про який ми розкажемо далі. Це абсолютно різні речі.
Що таке таймкод і як він Вам допоможе у спілкуванні з продакшн студією?
Тайм код (англ. time code) – це професійна жаргонна назва часового коду на відео. Спочатку цей термін використовувався для синхронізації відеоматеріалу, відзнятого кількома камерами. Тепер це значення застосовують як посилання на конкретний момент відео.
Наприклад, “01:21 – помилка у титрах”, “ потрібно вирізати епізод з 0:22 до 0:27”.
Таким чином, тайм код допомагає знайти потрібний епізод відеоролика. Обов’язково скористайтесь ним для підготовки коментарів до ролика. Це значно зекономить час при внесенні правок.
З досвіду знаємо, що часто термін “тайм код” плутають з хронометражем. Пам’ятайте, це зовсім різні речі.
До чого ж тут таймінг?
Таймінг – поширене слово в жаргоні офісних працівників і не тільки. Таймінгом називають детальний розклад із зазначенням дат і часу, відведеного на справи. Найчастіше цей термін застосовується для зміцнення корпоративної дисципліни, коли день співробітників з перервами ретельно розписаний і контролюється.
Тому, звичайно, ніякого стосунку до тайм коду чи хронометражу цей термін не має.
“Таймінг ролика – 2 хв” – означає, що на виготовлення відео буде витрачено 2 хв з робочого часу. Правильно казати “Хронометраж ролика – 2 хв”.